Näytetään tekstit, joissa on tunniste kuvia. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kuvia. Näytä kaikki tekstit

torstai 23. helmikuuta 2012

That was it part2

TAMMIKUU
  • Listasin asioita elämästä
  • Olin koukussa Skinssiin
  • Kouluun palaaminen tapahtui suht' ankeissa tunnelmissa
  • Jokainen elämän osa-alue ahdisti ja mikään ei tuntunut menevän putkeen
  • Otin itseäni niskasta kiinni ja viikon teemana oli aikaansaaminen
  • Kulutin Zoén joululahjaks saamaa GuitarHeroo
  • Oli taas illanistujaista
  • Käytiin kattomassa yhtä kavereiden konserttia
  • Vaihtovuoden puoliväli koitti
  • Lähennyttiin entisestään Annin ja Jasminen kanssa
  • Kävin kampaajalla
  • Otin luvattoman vähän kuvia
tammi


HELMIKUU
  • Ärsyynnyin YFU:n työntekijöihin ihan todenteolla
  • Pidettiin silti kivaa muitten vaihtareitten kanssa puolivuotis tapaamisessa
  • Fiilistelin ystävänpäivää muistelemalla Suomi-kavereita
  • Kävin Nallierssissa moikkaamassa tuttavaperhettä ja pääsin saunomaan
  • Sairastelin vähäsen
  • Kattelin elokuvia kyllästymiseen asti
  • Suunnittelin hurjan paljon tulevia menoja joita riittikin aika kiitettävästi
  • Söin paljon suklaata
helmikuu


MAALISKUU
  • Taas oli lomaa, jee!
  • Mexicolainen Marcela kävi mua moikkaamassa ja pidettiin kivaa
  • Tylsistyin lomaillessa...
  • ...Kunnes Anni tuli ja pelasti tilanteen
  • Annin kanssa mm. leivottiin kakku, käytiin Ikeassa, syötiin ravintolassa, katottiin Aladdin ja meillä oli lanit
  • Suunnattiin Annin kanssa kohti pohjois-Ranskaa ja Jasminea
  • Käytiin tyttöjen kanssa luistelemassa, synttätibailuissa, Lillessä ja vaikka mitä
  • Fiilistelin kevättä ja uusinta löytöäni, Japanilaista puutarhaa
  • TJ 100, hot or not?
  • Käytiin luokan kanssa Le Mans -kapungissa sellasessa mediaseminaarissa
maaliskuu


HUHTIKUU
  • Listasin viimeaikojen kulutetuimpia kappaleita
  • Kerroin mistä on hyvät päivät tehty
  • Otin ensimmäisiä kertoja arskaa takapihalla
  • Koitin kartottaa sitä tavaran määrää mitä oli jo huhtikuuhun mennessä kertyny
  • Tapahtui todella outoja ja ikäviä asioita Suomen päässä
  • Kokoonnuttiin taas Suomi-tytsyjen kanssa tälläkertaa Annille St Etienneen
  • Vietettiin Annin synttäreitä, käytiin piqueniquella, ulkona monta kertaa syömässä, Lyonissa turistimatkalla ja voi kuulkaas...
huhtikuu


TOUKOKUU
  • En kirjottanut blogia juuri ollenkaan
  • Oli vielä lomia jäljellä
  • Uus kamera JES
  • Johanna tuli moikkaamaan hihi
  • Käytiin Johannan kanssa Rennesissä ja Pariisissa
  • Tein postauksen Nantesista
  • Otin äitille kukkakuvia
  • Kouluun paluu ja moti pohjassa
  • Kävin Suomessa vähän kurjissa merkeissä
  • "Suomi on uusi maailmanmestari, hei maailmanmestari!"
  • Olin paljon yhteyksissä Suomeen muissakin merkeissä
  • Oli YFU:n viimenen aluetapaaminen
  • Eva tuli Nantesiin, oli mahtava illanvietto yhellä kaveriila
  • Olin paljon Clemencen kanssa ja puhuin muidenkin kavereiden kanssa kaikista jutuista
  • Sain uuden kaverin, englantinaisen Tomin
  • Opeteltiin uhumaan ankkaa ja kilpikonnaa
  • Olin ihan omissa maailmoissani, en itekään tiedä mitä oon tehny toukokuussa? Ei oo merkintöjä juurikaan ees omassa päiväkirjassa. Hämmentävää. Kai tein niin paljon ettei oikein kerenny pistää mitään ylös.
toukokuu


KESÄKUU
  • Viimeinen kuukausi pyörähti käyntiin
  • Olin paljon kavereitten kanssa, käytiin kahvilla, vähän juhlimassa jne
  • Löydettiin uus lempikahvila-bar
  • Koulussa oli ns. vika päivä, jollon jotkut pukeutu hauskasti
  • Oli paikalliset koulun päättäjäisbilailut (Tampere vrt rosendahl)
  • Victor piti dinner de classen meillä, niistä muotoutukin kovemman luokan bailut, juhlintaa aamuun asti
  • Tapasin puolisattumalta Ilonan, toisen Suomi-vaihtarin
  • Käytiin perheen kanssa kattomassa miten merisuolaa tehään rannikolla
  • Host-veli Leo tuli kotiin Etelä-Afrikasta
  • Käytiin koko perheen kanssa vielä yhteisellä piqueniuquella
  • Oli epäymmärrys siitä, että lähtö on lähellä
  • Pakkaaminen tapahtui viimetipassa
  • Nyt oli aika sanoo heippa ja nähdään joskus, ja sitten nousi kone Pariisista kohti Berliiniä
kesäkuu


HEINÄKUU
  • Berliinissä kohtas kaikki YFU:n Euroopasta tulleet ja siellä olleet vaihtarit, oli ihan parasta!
  • Helsinki-Vantaalla löydettiin ittemme ja vastassa olevat parrikaadit 6.7.
  • Se vuosi päättyi siihen, niin monia kokemuksia ja tuttavuuksia rikkaampana, en vaihtaisi mihinkään!
heinä

maanantai 13. helmikuuta 2012

That was it part1

ELOKUU
  • Lähtö koitti 26.8. Jännitti ja itketti, mutta oltiin kaikki Suomi-tytöt silti innoissaan
  • Pariisissa oli saapumisleiri, jossa tavattiin kaikki muut Ranskaan tulleet YFU-vaihtarit. Ihan mahtava viikonloppu ja mieletöntä porukkaa! "Näiden kanssa pitää olla yhteyksissä", ajatteli Katri silloin. Tapasin siellä myös ensimmäistä kertaa mun host veljen, Victorin
  • Leiriviikonlopun päätyttyä kaikki lähti kohti omia kotikaupunkeja ja hostperheitä. Jänniys tiivistyy....
elokuu


SYYSKUU
  • Perheeseen ja arkitouhuiluun tutustuminen alkoi.
  • Asioiden hoitamista riitti mm. koulupaperit, bussikortti, vakuutus-asiat...
  • Ensimmäinen kuukausi puhuttiin englantia se mitä perhe sitä puhui, Victor onneksi puhui täydellistä englantia, kiitos vaihtovuoden Etelä-Afrikassa
  • koulun alkua jännitin ja sittenhän se alkokin
  • Victorista tuli koko ajan vaan tärkeempi ihminen, tutustuin myös sen kavereihin mm. illan istujaisten muodossa
  • Kiertelin ja katselin uutta kotikaupunkiani, Nantesia
  • Otin liian vähän kuvia!!! Mun kamera oli sen verran huono, ettei huvittanu
  • Meillä oli ensimmäinen alueellinen vaihtaritapaaminen Nantesin liepeillä
  • käytiin Victorin kanssa Pariisissa yks viikonloppu, nähtiin myös Mexicolaista Ericiä, oli huisia!
syyskuu


LOKAKUU
  • Tehtiin aika paljon Zoén kanssa, mm. käytiin kirjastossa, luistelemassa, shoppailemassa ja uimassa
  • Kielimuuri masensi
  • Satoi vettä
  • Yritin rajoittaa koneella olemista, huom yritin
  • Käytiin Mont Saint Michelinillä Odilen, Victorin ja Zoén kanssa
  • Oli host-tädin 50v. synttärit Normandiassa, tapasin paljon host-sukulaisia kuten serkut
  • Ranskalaiset yleislakkoili, koulun ovet blogattiin, oli paljon mielenosoituksia, rebel!
  • Iski ensimmäinen pikku koti-ikävä
  • Alkoi loma
  • Kotini alottaa koriksen pelaamista, eihän siitä mitään tullu
  • Oli YFU:n Tours -viikonloppu, missä nähtiin taas kaikkia vaihtareita, iPod katosi myös kuin tuhka tuuleen
  • Kertailin mun omaa matkustushistoriaa
  • Kaveerasin meijän kivan kissan kanssa
  • Lucie -serkku tuli Nantesiin
  • Käytiin Stephanien synttäripäivällisellä

lokakuu
MARRASKUU
  • Lomailtiin Bretagnessa host-perheen entisillä kotiseuduilla Victorin ja sen kavereiden kanssa. Bailattiin ja semmosta
  • käytiin reggea -festareilla
  • Kriiseilin kenkien putteesta ja lopulta löysin muutamat kivat
  • Vietettiin Jasminen kanssa viikonloppu Pariisissa, olin ihan parasta! Nähtiin taas Eric ja myös yks Sebastian
  • Vietettiin laatuaikaa perheen kesken ja käytiin ajelemassa keskemmällä Ranskaa ja kattelemassa paikkojja, käytiin mm. sellasessa Futurescope -amusementparkin tyyppisessä paikassa
  • Käytiin toiseen otteeseen Bretagnessa Morganen synttäreillä
  • tykästyin merenrantaan
  • Pohdiskelin Suomen huikeutta
  • 3 kuukautta tuli täyteen
marraskuu


JOULUKUU
  • Luin Pariisissa itselleni kirjoittamani kirjeen
  • esittelin kaikki tärkeät sijoituskohteet ja panikoinjo tässä vaiheessa matkalaukun tilan riittoisuudesta
  • Ikävöin kaikkea mahdollista Suomessa
  • Tuli ikäkriisi ja pohdin aikaa
  • Oli illanistujaisia
  • Käytiin Zoén kanssa kattomassa Narnia3 ja Harry Potter
  • Mietin vaihtovuotta ja kaikkea siihen liittyvää
  • Tylsistyin kuoliaaksi koulussa ja odotin lomaa
  • Kävin Scandinavie -kahvilassa ja tapasin Linuksen, ruotsalaisen tuttavan
  • Kävin Ikeassa, melkein kuin kotona olisi ollut
  • Tiivistin vuotta 2011 kyselyn muodossa
  • Kirjoittelin siitä mitä pääni sisällä liikkui (aika paljon pohdiskelua tässä kuussa!)
  • Joulu-fiilis oli hukassa, mutta Joulu kuitenkin tuli fiiliksen puutteesta huolimatta
  • Käytiin kivalla isolla Nantesin joulutorilla
  • Lomailtiin ja lähdettiin Alpeille!
  • Alpeilla vaihtui myös vuosi 2011

joulu


Ahh, ihanaa selailla noita kuvia vuoden varrelta. Loput tulee sitten erillisssä postuaksessa, nyt taitaa olla hyvä hetki mennä nukkuun!

keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Tulee vettä vettä

En mää tiä mitä voisin tänne kirjottaa. Kaikki aina sanoo, että aamusin pitäis herätä aikasemmin ettei mee koko päivä hukkaan. Tänään heräsin jo klo 9 ja mitä paskaa mää muka teen tässä ennen puoltapäivää? Hyvin olisin voinu nukkua sinne asti. Tuli sekin nyt todistettua.

Maanantaina lähettiin perheen kanssa pienelle road tripille tonne länteen päin rannikolle. Anteeks, oon ihan hirveen huono näitten paikkojen nimien kanssa. Ei se kovin kaukana ollu St Nazairesta. Käytiin sitten sellasessa pikkukylässä syömässä yhessä Creperiessä. Oli ihan jees hyvää.



Sitten kun lähettiin sieltä niin kierreltiin vähän siellä sun täällä ja mentiin tollasen alueen ohi missä oli merivettä tollasissa lammikoissa ja sieltä sitte otetaan suolaa sellasella haravalla. Se nyt on vähän hankala selittää, mutta siis jokatapauksessa siellä tehtiin merisuolaa ja sitten teiden varsilla oli jotkut aina myymässä sitä suolaa pusseissa. Tossa kuvassa, jos joku nyt ei ymmärrä, niin noi valkoset keot on siis sitä suolaa. Jännittävää!


Sitten ajeltiin käymään vielä tollasella rannalla. Oli tosi hassua jotenkin että pystyttiin kotoo ajaa autolla vajaan tunnin matka tollaseen "lomakohteeseen". Tossa oli toi rantsu ihan täydellinen, hienoo hiekkaa ja ranta on kans hyvässä kunnossa ja lapsiystävällinen (onko tää jostain lomamatka-oppaasta suoraa?) tuolla vesirajassa kun kävin vähän läträä, ja sitten toi piiitkä ranta oli ihan täynnä kaikkia hotelleja. Nyt oli vaan vähän huonot ilmat.


Ilmoista puheen ollen, mulla oikeesti menee v... sikana huuruun nyt (kiitos Johanna tästä)! Olen Ranskassa, olen lomalla, eletään kesäkuun puoliväliä ja täällä on kylmä. Viimenen viikko on ollu aivan paskat ilmat ja tuolta kun kattoo francemeteo.meteo/france niin ei oo hurraamista tulevallakaan viikolla. Mun rusketusrajat ehtii kuihtua jos ei kohta ala tapahtuun! Juu... Kävin tuolta tarkistaan, niin siellä näkyy 10päivän ennuste. Sataa joka päivä. Jes!

Mää vähän sillain tylsistyn täällä nyt, kun on noin huonot ilmat ja sitten kun kaikki panostaa nyt noihin tuleviin "YO-kokeisiin" jotka alkaa tänään ja loppuu 28. päivä. Se tarkottaa siis sitä että kukaan ei oo missään vaan kaikki oikeesti vaan lukee ja panostaa. Perkele. Ja sitten mun oli vielä tarkotus mennä Pariisiin melkein koko viikoks. Mutta sitten tuli pari muuttujaa ja no EI SITTEN. Lagaan täällä yksin, onhan tääkin nyt ihan huikeeta. Mulla ois kaikkee pientä tekemistä, mutta oonko tehny mitään. En. Omistan tän nyt ihan totaaliselle lagaamiselle. Eilen en poistunu kotoo kertaakaan. Näitä elämän suuria saavutuksia.

Tänään illalla meen vissiin sitten syömään ulos Clémencen kanssa. Kumpikin tarvii raitista ilmaa ja jotain sosiaalista elämää. Se kuolee tohon Bac-panostukseen ja mää kuolen tähän ylinpalttiseen lagaukseen. Eli siis jotain ohjelmaa tiedossa jeees.

Eipä tässä, aika kuluu aika nopeeta vaikka nää en tee mitään -päivät tuntuukin paljon pidemmiltä kun ne, millon saa jotain myös aikaseks. Mutta nyt aikaansaamisesta puheen ollen, taidankin lähtee nyt vihdoin suorittaa sitä koepakkausta. Mua ei vaan huvittais nähdä sitä 35kg siinä vaa'alla... Mutta joo mää palailen.

TJ 20
Bisous!

lauantai 11. kesäkuuta 2011

Douceur aime le couscous

Mulla olis vaikka mitä juttuja tänne, mutta kun ei ajatus pysy kasassa ja on liikaa kaikkee. Ajattelin nyt vaan tulla laittaa kuvia tästä viime kuukausilta. Oon nyt ottanu paljon enemmän kuvia sen jälkeen kun Johanna toi tullessaan uuden kameran (kiitos äiti se on ihan sikahyvä rakastan sen tarkennusta!! jeejee). Kuvista näkee, että kenen kanssa oon aikaani viettäny. Täällä on muodostunu jo ihan oikeita ystävyys suhteita! Parempi myöhään kun ei millonkaan, eh. Nyt vaan kaikkia ärsyttää, kun täältä lähteminen lähenee ihan hurjaa vauhtia ja päiviä Ranskassa on jäljellä 19!!!. Hullua. Nyt oon jo lomilla koulusta ollu keskiviikosta lähtien. Bac kokeet on kuun lopussa, vähän vielä arvon että teenkö vai enkö. Se jää nähtäväks.

































Voisimme kutsua tätä kuvaoksennukseksi. Noi on nyt sellasessa vähän mitä sattuu -järjestyksessä, mutta siinä nyt on kuvia kuitenkin eri viikonlopuilta, YFU alueen viikonlopusta, lisää viikonloppuja, viimenen päivä koulussa jollon osa pukeutu vähän johonki tollaseen erilaiseen. Sitten jostain kahviloista, ja kun oltiin Clémencen kanssa sellasessa taidenäyttelyssä. En jaksais kirjottaa enempää, että no nauttikaamme kuvista!

Katri

maanantai 6. kesäkuuta 2011

Ville de Nantes

Tappavan tylsinä alkuyön tunteina ajattelin tulla tekeen tän kotikaupunki -postauksen, jonka perään äiti on huudellu. En mää oikeesti tiedä mitä voisin sanoo tästä kaupungista. Ei oo noi faktat ihan hallussa, eh. Mutta yritetään!

Mun Ranskan kotikaupunki on siis Nantes. Sijainti on lännessä, parin tunnin junamatkan päässä Pariisista.

Voilà, tässä hieno kartta!

Täällä on populaa ihan sopivasti, eli 281 500 ja jos otetaan jotkut nää laitama-alueet mukaan niin 804 000. En tiedä mitä se niinkun käsittää, mutta jokatapauksessa. Ranskahan on siis hienosti jaettu alueisiin, ja Nantes on sitten tän meijän alueen eli Pays-de-la-Loiren pääkaupunki. Meillä on täällä lentokenttä ja ratikat. Ihan hemmmetin monta kirkkoo, tärkeet portaat, linna. Niin ja elefantti! Sitten kaikki tietää LU -keksit? Niin ne on lähtösin täältä. Vanha LU -tehdas on tätä nykyä kahvila/jonkun tasonen yö-clubi/taidenäyttelymesta.


LU -keksien vanha tehdasrakennus


Tollanen linna. Jotenkin se meni kun Bretagne ja Pays de la Loire oli yhessä niin se joku hallitsia hengaili täällä. Googlettakaa!

Meillä siis on nää ratikat, hihii

En oikeesti tiedä mitä voisin kertoo... Viihdyn täällä kyllä hyvin ja on kivan kokonen kaupunki ja hyvät julkiset yhteydet (paitsi yöliikenne on säälittävää, tääl lopettaa normibussit kulkemasta klo 21? Yöbusseja on kai 3 eri ja ne menee tunnin välein. Jee). Täällä on ihan hyvät shoppailumestat ja paljon kahviloita, ravintolaita, baareja yms. Täällä on myös yliopistohommia joten luonnollisesti myös paljon opiskelijoita.


Tärkeet portaat! Menny täysin ohi minkä takia, mutta no, tärkeet on.

Pyhän Pietarin katedraali. Se on iso!



Tällänen joku tötsä. Ei mitään käsitystä kuka siellä päällä seisoo ja minkä takia. Arvostatteko tätä kulttuuritietämystä?

Tässä nyt taas tää meijän elefantti. Toi on joku vissiin niinkun oikeestikin tärkee nähtävyys täällä. Siltä tulee tuolta kärsästä vettäkin!

Tää Hangar à Bananes on sellanen alue tuolla elefantin lähellä missä on kaikkia clubeja ja tollasia. Ollaan oltu siä aika monta kertaa kuunteleen jotain kavereitten konsertteja. Letkee paikka mutta ihan sika random paikassa, ei keskustassa eikä siitä mee 1km säteellä julkista liikennettä.

Meillä on myös tälläsiä kaupungin BiCloo pyöriä paikat täynnä. Toi on oikeesti aika kätevä, koska pääsee kätevästi menee ja ei oo ees kallis ja noita pisteitä on oikeesti tosi monessa paikkaa. Victorin kanssa ei kylläkään oo saatu aikaseks hommata tota lisenssiä, ja joka kerta kun rämmitään öisin kotiin niin ollaan sillain miksi oi miksi meillä ei oo noita pyöriä. No, niin.

Tää Loire joki on niinkun sellanen pääjuttu täällä ja se menee aika pitkälle tonne sisä-Ranskaan ja on aika tärkee tollanen vesiväylä ollu aikoinaan. Tuolta merestä se tulee ja jatkaa siitä sitten tonne noin. Tossa joen varrella on myös hyvät pitkât lenkkipolut. Testattu on!

La Place Royale on tollanen periaatteessa niinkun pääaukio tossa Commercen kupeessa, se on helppo tapaamispaikka sillee että joo nähään Place Royalilla. Torilla tavataan!


Täällä on ympäri kaupunkia talojen seinillä ja katujen kulissa tollasia Super Marioita ja muita tollasia pelihahmoja. Ne on ihan hauskoja ja kun niitä löytää aina uusista paikoista.

Äitille nyt niitä kukkakuvia.



Jos joku haluaa jotain niinkun oikeeta tietoo Nantesista, niin menkää joko Wikipediaan tai Nantesin kaupungin omille kotisivuille. Sieltä saatte vähän luotettavampaa tietoo! Tää oli aika lailla tässä. Tätä väsäillessä vierähti mukavat pari tuntia, että luulis nyt pitävän äitinkin jonkun aikaa tyytyväisenä.

Alan pikkuhiljaa oleen jo aika ajantasalla näitten kirjottelujen kanssa, enää tarvis ehkä pienen tiivistelmän kuluneesta kuukaudesta ja tollasista jostain jutuista jotka nyt saattais teitä ehkä jollain tasolla kiinnostaa. Voisitte melkein laittaa jotain postausehdotuksia!!! Kiinnostaako tulevia vaihtareita jotkut faktat tai mielipiteet liittyen vaihto-oppilaisuuteen(?) tai johonkin käytännön juttuihin tai jotain, entä haluatteko jotain tarinointia lähtöfiiliksistä kun siihen lähtöön tosiaan ei oo kun se hassut 4 viikkoo. Entä joku tiivistelmä tästä vuodesta? Kertokaa. Pliis

Nyt meen nukkuu. Tai en tiedä, ehkä. Huomenna koulu alkaa vasta 13h45, eli aamu on aika tranquille. Ja huomenna on siis tokavika oikee koulupäivä! Ihan sssika outoo. Kaikki loppuu aikanaan ja vaikka en tuolla koulussa ihan turhan paljoo oo viihtyny, niin kyllä sitä ja niitä ihmisiä taitaa silti jollain tasolla tulla ikävä. On se niin oma maailmansa...

Mutta nyt saa riittää, tätä settiä taitaa olla vähän liikaa jo nytten.
Bisous, Katri