lauantai 4. syyskuuta 2010

We no speak Americano

Ihme porukkaa kyllä kun ei englantia puhu kukaan. Tai kaikki osaa vaan ne ihanihan parusjutut sellasella söpöllä ranska-aksentilla ja mä oon täällä ihan ranteet auki että hei c'mooon. Oon löytäny yhen tytön joka puhuu sellast hyvää englantia ja sit se on tulkkina ain kun joku haluu kysyy mult jotain niin kysyy silt ranskaks ja sit se sanoo mulle englanniks ja sit vastaan sille enkuks ja sit se kertoo sen niille muille ranskaks. A bit complicated. Ja kaikki kelaa et me puhutaan suomes englantia sillain niinkun keskenämme? Mistä tällänen nyt on keksitty. Kai mun englanti on niin perfect, not. Ah oli niin helpottavaa englannin tunneilla eilen kun tajusin kaiken mitä puhuttiin kun se ope puhu pelkästään englantia, kun ensin olin 7tuntia turhautunu mm. ekonomian ja mantsan tunneil kun en tajunnu sanalla sanoen mitään. Haluun sikana oppia puhumaan ranskaa niin sit voin puhuu muillekkin kun tolle kissalle.
Huh tääl on lämmin, tänään joku +27°C ja oon ihan tuskissa kun hiki vaan valuu ja on kuuuma. Mut mikäs täs, nautitaan nyt kun sitä viel on, en kauheen innol odota sitä sadetalvee ilman lunta.
Tänää oltiin Victorin ja Odilen kans sellases vähän kun kauppakeskusessa, sellanen megaiso marketti mis oli kaikkia vaatekauppoja ja muita. Ja siin alueella oli iha sikatiiviisti kaikkii kauppoja esim. ikea ja sellanen superiso urheiluliike. Illal mennää picnicille syömään päivällinen, kai me kohta täst lähetää.
Pitää muuten vähentää koneella olemista, ei ihan joka päivä tarttis käydä... Pistän koulupostausta sitten kun oon päässy kunnol perille kaikista systeemeistä.

À bientôt!

1 kommentti:

  1. Tres bien, kyllä se siitä aukeaa. Ajattele minua, joka menin Italiaan osaamatta sanaakaan, sanakirja oli minun best friend. Pusut ja halit
    t.mammapappa

    VastaaPoista