perjantai 26. marraskuuta 2010

Se ois 3 kuukautta

tasan 3kk sit oltii eksyksissä pariisin lentokentällä. Menny kyllä nopsaa vaikka välillä onki ollu sellast et no jaa eipä tääl nyt mitää ja hitaasti menee ja koulu on tylsää ja sellast. Mutta tää on melkee 1/3 tästä vaihtariajasta että parun kuukauden päästä on sit luvassa muutamat panikointipostaukset siitä kuinka aika kuluu ja en opi ikinä ranskaa ja mitä jos en tykkää mennä takas Suomeen ja millasta on ja kaipaako kukaan mua missään ja blaa blaa blaa. Mutta noita juttuja saatte varmaan odottaa vielä jonkin aikaa, mutta eiköhän ne sieltä joskus tuu.

Eilen mua illalla ärsytti vähän kaikki ja oli vähän koti-ikävä ja Tampereikävä ja kaveri-ikävä ja kaikkee. Ja sit puhuttii Odilen kaa siit kun meen "liian myöhään" nukkuun ja sitten en saa muka sen takia itteeni ylös sängystä aamusin ja kun lähen aina viimetipas kouluun ja sit siitä kun oon liikaa koneella ja et ois parempi jos hengaisin esim. kavereitten kanssa.

No, tohon nukkumis/heräämis asiaan, niin minkä mää sille voin että oon yökukkuja ja aamulla väsyttää niin pirusti ja aina saman verran vaikka oisin menny nukkuun sitte klo 19 tai kello 02. Niin on ollu Suomessakin ja sama jatkuu täällâkin. Joo en
määkään siitä tykkää että iltasin ensin pyörin tunnin pari ilman väsymyksen häivää ja aamulla sitä on illankin edestä ja mun pitää tehä kaikki tarvittava aina 3 minuutissa kun oon ensin vetkutellu sängyssä siihen ihan viimeseen asti. Sängystä nousemiseen ei myöskään auta se, että aamut on kylmiä ja sain just uuden ison painavan ja lämpimän untuvapeiton sen entiseen tilalle. Sen alta ei hirveesti huvittais tutisten nousta ruuhkabussiin ja kuolettavan tylsille tunneille.

Sitten toi koneella istuminen. Nojoo mää tiän että oon liikaa koneella, mutta mitä voin tehä muuta. Täällä ei nimittäin tunneta koulupäivien jälkeistä elämää muilla termeillä kun läksyt, syöminen ja nukkuminen. Ei kukaan tee täällâ viikolla mitäään, siis ei oikeesti mitään. Nää saa niin jumasti läksyä ja sen lisäks kauhee panostus nii kun nää pääsee koulusta niin se on sit saman tien koulukirjojen pariin vaan kotona. Mää en tee läksyjä koska en oikeesti osaa yhtään, ja nyt oon ollu viä kipeenä niin esim skippasin koriksen eilen. Niin olin sitten koneella? Sitä paitsi en ees paljoo oikeesti puhu suomi-kavereitten kanssa, yleensä vaan kirjotan blogia, lagaan facebookissa, puhun parille luokkakaverille ja kattelen kuvia + kuuntelen musiikkia. Ja enkä mää voi vaan joka päivä käydä yksin jossai leffassa tai shoppailemassa. Mitä voisin tehä? Keksikää aktiviteetteja!

+ mulla ei oikein oo täällä sellasia kavereita kenen kanssa voisin hengata. Koulussa on kyllä ne tietyt kenen kanssa meen ja tällästä, mutta en tiä onko ne selalsta porukkaa että hengaisin niitten kanssa vapaa-ajalla. Tää koulu kun on tällânen snobi koulu vähän, nii tää porukka ei oo ihan mun tyylistä. Nää pitää kaikkee vähänkin sekopäistä kuten esim kâytävillä laulamista tai tunneilla pulpetissa jammailua ihan outona ja nauraa vaa ja sanoo että mää oon hullu. No ihan normaalia toi musta on! Ja näÄ on liian sivistyneitä mun seuraan. Tai no en mää tiâ. Ja sitten en oo ees tutustunu paljon täällä koulussa porukkaan, kun ihan kaikki tunnit on saman 30 hengen luokan kanssa. Mun koulusuhteet rajottuu tasan siihen luokkahuoneeseen + Victoriin ja sen pariin kaveriin. Mutta miten voisin muka tutustua täällä koulussa kehenkään? En mitenkää.

öö olikohan viä jotain mistä mun piti avautua. No en tiä, mutta joka tapauksessa tää Pariisin reissu tulee niin hyvään saumaan! Pääsen avautuu Jasminelle, voidaa hömpötellä ja tehä sekopäisiä juttuja rauhassa, shoppailla ja juoruilla ja jubailla ja bilettää ja saa vähän lomaa arjesta ja hosteista (vaikka ne siis onkin kivoja! mutta ei sitä ny ketään jaksa koko ajan kattella, ei edes Victoria). Ja no niin, voisin lähtee sinne vaikka heti nyt!

Mutta heti nyt mää lähen viimeselle englannin tunnille ja sitten kotiin. Voisin keksiâ jotain kehittävää itelleni. Siivoomista? TV? Kielioppikirja? Ruokaa? Zoén kanssa riehumista? Mitä voisin tehääaazaeajrjrjh

kuva weheartit.com

1 kommentti: